Istnieje wiele sposobów na reklamę. Mam wśród nich
- ulotki
- reklamy radiowe
- reklamy telewizyjne
- reklamy internetowe
i wiele wiele innych. Są to najbardziej oklepane metody reklamy, mają za zdanie jedynie zwrócić uwagę potencjalnego klienta na istnienie firmy i jej produkty, podprogowo lub czasem bezpośrednio zachęcić do zakupu bądź skorzystania z usługi. Gdy klient dokona zakupu lub skorzysta z naszej usługi często wykonuje się akcje remarketingowe, które mają za zadanie znowu go nakłonić do skorzystania z naszej oferty. Jednak najczęściej nie kształtują w żaden sposób pozytywnego wizerunku firmy i nie tworzą u klientów pozytywnych skojarzeń z firmą.
Jednak jest metoda, która robi wszystkie wymienione wyżej rzeczy – bombonierki reklamowe. Są one przez wielu pomijane, a część ludzi obawia się ich wypróbować z różnych powodów. Niestety prawdą jest, że bombonierek reklamowych nie można użyć w każdym rodzaju biznesu, wymagany jest bezpośredni kontakt z klientem lub potencjalnym klientem.
Bombonierki reklamowe – przykłady użycia
Nawet jeśli się jest firmą, która posiada bezpośredni kontakt z klientem, to bombonierki reklamowe nie zawsze będą dobrym rozwiązaniem. Jeśli bombonierki mają być opłacalne to klientów powinno być mało i powinni zostawiać jednorazowo duże sumy pieniędzy.
Przykład pierwszy
Osoby wchodzące na szkolenie lub do sklepu mogą być na wejściu częstowane bombonierkami, co od razu wprowadzi klientów w pozytywny nastrój i utworzy u nich swego rodzaju dług moralny, który będą prawdopodobnie próbowali spłacić, dzięki czemu dokona ją zakupu naszego produktu, czy też skorzystają z naszej usługi. Oczywiście nie wszyscy, jednak z pewnością może to przekonać osoby niezdecydowane do zakupy. Obok tego tworzy to u klienta pozytywny wizerunek firmy, przez co firma zyskuje pozytywną renomę, co z kolei zwiększa sprzedaż organiczną, która nie będzie wymagała takich nakładów na konwencjonalne reklamy.
Przykład drugi
W momencie podpisania umowy, w której klient coś od nas kupuje dobrym pomysłem jest wręczenie mu bombonierki reklamowej. Wywrze to bardzo podobny efekt na kliencie, jak w poprzednim przykładzie, do tego takie traktowanie klienta spowoduje, że chętniej wróci w przyszłości dokonać kolejnego zakupu.
Moim zdaniem czekoladki reklamowe to najlepszy pomysł na reklame. A co Wy o tym sądzicie?