Trendy czekoladowe

Mądre odchudzanie – znaczenie diety.

dieta

Mądre odchudzanie – znaczenie diety.

Na pewno każda kobieta marzy o szczupłej i zgrabnej sylwetce, którą mogłaby się pochwalić na ulicy i przed swoim partnerem – zwłaszcza w okresie wakacyjnym kiedy płeć piękna ubiera stroje kąpielowe oraz te przewiewne. Aby uzyskać pożądane efekty należy bardzo dobrze dobrać dietę oraz produkty które będziemy spożywać.  Jak mądrze jeść i zdrowo schudnąć, nie zaliczając przy tym efektu jo-jo? Odpowiedzią na to pytanie będzie dobrze dobrana dieta ponieważ ma ona bardzo duży kluczowy wpływ na odchudzanie. Co z tego, że będziemy wykonywać codziennie godzinny trening, jeśli zaraz po tym sięgniemy po batoniki, chipsy czy inne niezdrowe przekąski które spowodują przyrost masy tłuszczowej i spowodują, że cały pot który wylaliśmy na treningu będzie niepotrzebny. Najważniejsze jest to, co wkładamy codziennie do naszych ust – pokarmy te muszą być zdrowe – warzywa, owoce, ciemny chleb razowy oraz dużo wody. Z pewnością nie warto próbować wszelkich diet cud – prawdą jest, że pomogą nam one w szybkim czasie zrzucić kilka kilogramów, jednak po zakończeniu diety powstanie efekt jo jo – spalone kilogramy wrócą do nas jeszcze szybciej i w jeszcze większej ilości. Zdrowa dieta powinna uwzględnić w jadłospisie pokarmy ze wszystkich grup które są potrzebne do życia – zarówno białka, tłuszcze, jak i węglowodany. Odchudzanie powinno przebiegać powoli i spokojnie, szybkie gubieniu dużej ilości kilogramów w krótkim czasie nie jest wcale dobre dla naszego zdrowia – przez odchudzanie, przyjmujemy mniej energii do naszego organizmu a przez to nasze ciało może sobie nie poradzić z równomiernym rozłożeniem poboru energii. Tak samo jest w przypadku skóry – jeżeli szybko zrzucimy zbędne kilogramy nasza skóra nie skurczy się wystarczająco. Warto, przynajmniej na jakiś czas, wyeliminować z menu wszelkiej maści słodycze, takie jak batoniki, ciastka czy czekoladki. Odstawmy także wszelkie słone, wysokokaloryczne, tłuste przekąski, a także słodzone i kolorowe napoje. Postawmy na sporą ilość warzyw, owoców, chudego białka, kasz i orzechów. Dozwolone są także oleje tłoczone na zimno, takie jak np. oliwa z oliwek. Dieta i odchudzanie nie muszą być naszym koszmarem, ważne, by zrobić to mądrze.

Diety są ważne

  • Olga

    Pamiętam jak kiedyś zdecydowałam się zastosować tą tak zwaną dietę cud. W kilka dni bardzo szybko zrzuciłam kilka kilogramów, ale później przybyło mi więcej niż miałam przed dietą haha. Już na szczęście tak nie robię.

    • zawiedziony

      Miałem podobnie. Efekt szybki, ale później to tragedia