Trendy czekoladowe

Upominki firmowe – nie tylko dla pracowników

Upominek firmowy z logo

Wielu osobom upominki firmowe kojarzą się z prezentem specjalnie przygotowanym dla pracownika, współpracownika lub szefa. Jednak nie zawsze tak jest – często prezent firmowy jest wykorzystywany w reklamie, za pomocą różnych sposobów. Jest to bardzo efektywny sposób reklamy,  i często przynosi lepsze skutki niż promowanie swojej firmy/działalności tradycyjnymi metodami.

Dlaczego upominki firmowe są lepszą reklamą?

Potencjalny klient nienawidzi, gdy zajmujemy mu jego czas bez żadnej korzyści dla niego. Tak własnie robią klasyczne metody reklam – czyli spoty w telewizji lub w radiu. O wiele łatwiej jest zdobyć nowego klienta, gdy damy mu coś od firmy – nawet jeśli będzie to mały cukierek lub czekoladka z logiem firmowym. Dodatkowo metoda reklamowania się za pomocą czekoladek i upominków firmowych jest znacznie tańsza niż inne sposoby, i przy okazji zawsze sami będziemy mogli skosztować coś słodkiego.

Upominek firmowy – w jakiej postaci?

Zwykle upominki firmowe były w postaci różnych długopisów, pendrive lub innych gadżetów, na które naniesione było logo firmy, która je rozdawała. Jednak dzisiaj coraz częściej można się spotkać z prezentami firmowymi w postaci smakołyków lub słodkości – różne cukierki, czekoladki a nawet bombonierki lub balotynki, na których opakowaniu nadrukowane za pomocą specjalnych technik jest logo firmy. Zazwyczaj tańsze upominki firmowe, takie jak wyżej wymienione czekoladki lub cukierki używane są do reklamy u każdego – czyli są rozdawane np. na mieście lub koło lokalu firmy.
Z kolei pracowników firmy głównie obdarowuje się droższymi prezentami dla firm, takimi jak drogie bombonierki, szkatułki lub balotynki. Z zewnątrz takie prezenty są bardzo atrakcyjne, często sama bombonierka lub szkatułka wykonana jest z drewna, a nadruk jest na jak najwyższym poziomie, a z kolei wewnątrz można znaleźć życzenia, oraz przepyszne pralinki, zazwyczaj przygotowane z czekolady belgijskiej. Takie bombonierki mogą także być z powodzeniem stosowane do reklamy, jeśli np. prezentujemy coś w miejscu, gdzie mamy wielu bogatych potencjalnych klientów – czyli na przykład na różnych targach lub spotkaniach biznesowych.

  • Aneta

    Ja kiedyś dostałam taką przepyszną czekoladkę jak przechadzałam się po rynku

    • Wojtek

      Ja dostałem całą bombonierkę z 4 pralinami w środku

  • Jacaa

    Pamiętam te pendrive co miały fejkową pamięć 😀